1. Bevezetés
Az alábbi részletezett Általános Vásárlási Feltételek (továbbiakban ÁSZF)
egymással kölcsönös szerződésben álló felekre vonatkozik. Egyrészről a https://tuzracs.hu
honlap használóira, (továbbiakban “Vevő”), másrészről a Sympatic
Kft.-re (továbbiakban Szolgáltató). A honlapon található ÁSZF a megjelenés
pillanatától érvényes és nem alkalmazható a korábban megkötött szerződésekre. A
honlapon leadott minden rendelésre a leadásának időpontjában, érvényben lévő
ÁSZF érvényes. Rendelés leadásával a Vevő az itt elolvasott feltételeket
feltétel nélkül elfogadja. A Vevő tudomásul veszi, hogy a Sympatic Kft.
portálon végrehajtott megrendelés következményeként a megrendelt termékre
közötte és az Szolgáltató között adás-vételi ill. szállítási szerződés jön
létre.
Szolgáltató adatai:
Név: Sympatic Kft.
Székhely: 5500 Gyomaendrőd Fő út 173-179. C/1
Telefonszám: 36 30 297 9431
E-mail cím: tuzracs@gmail.hu
Adószám: 10673205-2-04
Cégjegyzékszám: 04 09 001729
Bankszámlaszám : KHB Zrt. 10200115-26510949-00000000
2. Rendelés
– interneten keresztül a https://tuzracs.hu honlapon, éjjel-nappal a hét minden
napján.
Webáruházunkban leadott rendelésekről automatikus visszaigazolást küld a
rendszer, ha nem kapott ilyet, akkor a rendelés nem sikerült.
3. Termékinformáció
A Szolgáltató mindent megtesz a termékek alapvető tulajdonságainak minél
hitelesebb feltüntetése érdekében. Ennek módja a partnerek, illetve a
beszállítók által adott technikai adatok és termékleírások illetve a termékről
készült fényképek, melyek publikálása a technikai korlátoknak megfelelően és a
legmegfelelőbb piaci standardok tiszteletben tartásával történik. A gyártóknak
jogukban áll a termékeik műszaki adatait módosítani, illetve a gyártmányokat is
megszüntetni minden előzetes bejelentés nélkül.
4. Árak, fizetési módok
A honlapon megadott eladási árak magyar Forintban vannak megadva és
tartalmazzák az általános forgalmi adót és az egyéb közterheket. A feltüntetett
árak szállítási költség nélkül értendőek. A termékeink szállítási költségei a
Vevőt terhelik és a rendelés lezárásaként, számlázáskor a kiválasztott termékek
mellet külön tételként szerepeltetjük a számlán.
Az árváltoztatás jogát az Eladó fenntartja és a Webáruház felületén jelentkező esetleges hibákért felelősséget nem vállal. Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek. Az árlistákban előforduló esetleges hibákért megértésüket kérjük! Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a jelen oldalakon található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat. Ez esetben a módosítást megelőzően leadott rendelések, a módosítást megelőző feltételekkel és áron teljesíti a Vevő részére. Készleten nem lévő termék esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől is.
Az Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer
hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a
termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (pl. 0
Ft, 1 Ft). Ilyen esetekben az Eladó nem köteles a terméket a weboldalon hibásan
feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás árfeltüntetése esetén az Eladó, a
rendelés visszaigazolásában (telefonon történő 2. visszaigazolás) ajánlja fel a
termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ
birtokában a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden
hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Fizetés és áruátvételi módok:
Előre utalás:
A rendelést követően az elkészített Proforma számla alapján. Az előre utalás
banki jóváírása után indítjuk a csomagot. Az utalás során a megjegyzés rovatban
a megrendelés számát minden esetben szükséges feltünteti.
Csak akkor készítjük el a Proforma számlát, ha meggyőződtünk a rendelése
teljesíthetőségéről!
Házhozszállításnál az áru átvételekor a Szállítónál:
Készpénz
Postaponton:
Készpénz
Bankkártya (nem minden esetben, érdeklődjön az átadási ponton!)
5. Rendelkezésre állás
Megrendelését a termék raktáron való rendelkezésre állásának megfelelően
teljesítjük. Ha az Ön által megrendelt áru a raktárkészletünkben nem áll
rendelkezésre, akkor e-mailben értesítjük, hogy milyen határidővel tudjuk a
kiszállítást teljesíteni.
6. Szállítás, áruátvétel
A Honlapon vásárolt termékeket az ország egész területére kiszállítjuk. A
szállítás arra a címre történik, amely a rendelésnél megadásra került.
Kérjük a szállítási címet, úgy határozzák meg, hogy az áruátvétel időpontjában
munkanapokon 8-17 óráig a futárnak lehetősége legyen az áru átadására.
Szállítás, átvétel módja:
Futárszolgálat segítségével – Ha a termék raktáron van (az esetek döntő
többségében igen) akkor a rendelés visszaigazolásától számított 3-10 napon
belül Magyarország teljes területén a kért címre érkezik futárszolgálat
segítségével. A kiszállítás munkaidőben 8-17 óra között történik, mivel a
futárok hasonlóan dolgoznak, mint a postai kézbesítők, így pontosan nem lehet
meghatározni, mikor érkeznek a kézbesítés helyére. Emiatt kérjük olyan
szállítási címet, határozzon meg, ahol biztosítani tudja ez áru átvételét.
Amennyiben a szállító nem talál a kézbesítés helyén senkit, telefonon veszi fel
a kapcsolatot a címzettel. Ezért fontos, hogy olyan telefonszámot adjon meg a
regisztrációnál, amelyen bármikor el lehet Önt érni.
Cégünk mindent megtesz annak érdekében, hogy a honlapon feltüntetett szállítási
határidőket betartsa. Mindazonáltal nem tudjuk a felelősséget vállalni a
szállítás során történt, a szállítási szerződésen kívül álló harmadik fél által
vagy a Vevő által vagy egy előre nem látható és kivédhetetlen ok által okozott
késedelemnek, illetve a csomag elvesztésének következményeiért.
Szállító:
Magyar Posta Zrt- MPL Logisztikai Üzletág (Magyar Posta Zrt., Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6., Cg. 01-10-042463, adószám: 10901232-2-44, levelezési cím: 1540 Budapest, honlap: www.posta.hu);
Kiszállítási díj:
A szállítási díj mértéke minden esetben függ a vásárolt termék értékétől,
súlyától, nagyságától, melyeket befolyásolnak esetleges akcióink is. Minderre
tekintettel a szállítás díját minden esetben a megrendelés leadása előtt a
kosár menüpontban tüntetjük fel, mely szállítási díj mértékét a megrendelés
véglegesítésével fogad el.
7. Csomagolás
A megrendeléseket kartondobozban vagy fóliába csomagolva szállítjuk.
Felhívjuk minden Vásárlónk figyelmét arra, hogy amennyiben a küldemény
átvételekor akár mennyiségi, akár minőségi hiányosságot vél felfedezni, vagy
állapít meg, jogosult futár jelenlétében kármegállapítási jegyzőkönyvet
felvenni, illetve kérje is a jegyzőkönyv felvételét, amelynek egy példánya
Önnél marad és egy példány a kézbesítőnél. Amennyiben ilyen kármegállapítási
jegyzőkönyvet nem vesznek fel, az jogvesztéssel jár.
8. Elállás joga
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut
vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek vagy több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott
terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a
szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog
– Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
8.1. Elállási jog
8.1.1 Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy
elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett
elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben
gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi
elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 8. pontban
meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
– Mindhárom esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul
visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
– Írásban történő elállás esetén azt határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14
naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
– Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás
dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail
illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő
számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja
postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
– Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a
Szolgáltató
jelen ÁSZF 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de
legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül
visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak
átadja) a terméket.
– A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének
költsége Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött
csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül
az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. A házhoz
szállítással vásárolt termékek elállási joga a Szolgáltató szaküzleteiben is
gyakorolható. Az Ügyfél kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás
bonyolításáról, erre vonatkozó igényeket Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.
– Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó
elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató
visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást,
ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a
többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató
által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani,
amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően,
hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi
figyelembe.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához
szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Elállás esetén a Szolgáltató nem köteles az átvett vételár, szolgáltatási díj
után kamatot fizetni.
Elállási nyilatkozat minta letöltése: Kattintson
ide!
9. Jótállás
Az eladó az általa eladott árukra terméktípusoktól függően, eltérő, a hatályos
jogszabályoknak megfelelő szavatossági időt vállal. Az ettől eltérő
szavatossági idő vagy jótállás, és ennek időtartama az adott áru mellett van
feltüntetve.
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a 151/2003. (IX. 22.)
kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.
11. Személyes adatok védelme
Bizonyos információk, adatok elengedhetetlenek a rendelés felvételéhez, a
vásárlás teljesítéséhez, a számlakiállításhoz, a garanciához, jótállási
szerződéshez. Nélkülük a rendelés visszavonható és érvénytelennek minősül. A
honlap használatával a Vevő teljes körű felelősséget vállal azért, hogy a
megadott adatok hitelesek és a valóságnak megfelelnek.
A Vevő által megadott adatokhoz állandó hozzáférhetőségi és helyreigazítási
joga van, az aktuális európai és nemzeti törvénynek megfelelően.
A Szolgáltató nem adja át harmadik fél részére a személyes adatokat, kivételt
képez, amikor a harmadik fél a Szolgáltató szerződéses alvállalkozója, (pl.
futárszolgálat) és a Vevővel kötött vásárlási szerződés teljesítéséhez
elengedhetetlen a legszükségesebb adatok átadása. Továbbá amennyiben ezt
törvény vagy a hatóság kötelezővé teszi.
12. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
12.1. Panaszügyintézés
A Vevő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vevőszolgálat / Kapcsolat
Székhely: 5500 Gyomaendrőd Fő út 173-179. C/1
Telefonszám: 36 30 297 9431
E-mail cím: tuzracs@gmail.hu
Az Vevő a termékkel vagy a tevékenységgel kapcsolatos fogyasztói kifogását 12.1. pont szerinti elérhetőségen terjesztheti elő.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Vevőnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Vevőnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Vevőlel köteles közölni.
A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Vevőhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.
A Szolgáltató az Vevő által előterjesztett kifogásokat a 12.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken fogadja.
12.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Vevő számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Vevő fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. http://jarasinfo.gov.hu/ A panasz elbírálását követően a hatóság
dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a
termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével
és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés
rendezése céljából az Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye
szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez.
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a
külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet,
mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ,
igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat
címzettje.
Az Vevő lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a http://ec.europa.eu/odr linken elérhető online platformon beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Bírósági eljárás. Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.
13. A felelőség korlátozása
A Sympatic Kft. Webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az
internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös
tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.
A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban
foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:
– Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat.
– Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a
Szolgáltató áruházának akadálytalan működését és a vásárlást.
– Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
– Bármely levél – függetlenül attól hogy papír, vagy elektronikus formában
érkezett – , de főleg bármilyen adat elvesztése.
– Bármely szoftver nem megfelelő működése.
– Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.
A résztvevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt
adatait a behatolóktól.
Egyedül a Vevő felelős a Szolgáltató áruházához való kapcsolódásáért és a
Szolgáltató áruházában való vásárlásért.
A Szolgáltató szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt. A változás a
Szolgáltató webáruházában történt megjelentés időpontjától lép életbe.
A Szolgáltató bármikor módosíthatja a vásárlás feltételeit és szabályait
értesítés és bárminemű kötelezettség nélkül.
Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a
Szolgáltató webáruházában.